Monday, November 2, 2009

Manusia & ......

Dunia manusia seumpama kutu yang merayap di atas kepala dan menemui banyak benda di atasnya. Begitu juga dengan manusia. Sepanjang aku hidup selama 22 tahun, kutu eh..manusia telah banyak mengajar aku tentang erti kehidupan.

Manusia atau kutu ini terbahagi kepada pelbagai jenis dan apa yang membezakan manusia dengan kutu adalah manusia boleh bercakap dengan dialog yang difahami,kutu?hanya mereka sahaja yang memahaminya.

Manusia type A - “#### nak jumpa aku..nak bagitau pasal benda tu.. (and repeat it again n again)

Manusia type B – “aku tak macam dia tu..buat kerja nak cepat..tapi kalau boleh aku nak balik awal ari

ni,ok?”(motiiiffff)

Manusia type C – “emm..aku tgh sesak ni..aku pinjam dulu bleh, nanti aku byr blik” (hemm…..)

Manusia type D – “………………………..perbuatan” (hey..tak faham2 ke??)

Manusia type E – “ baca ### pandai sangat dah ke?” (WTH ko sebok..haha)

Manusia type F - " u're not frenz wit him?ok...so are mee...(WT#...?)



Ni bru suku tak sampai setengah..jadi.. dari jadi manusia jadilah….

manusia jugak.takkan nak jadi kutu plak kan?

0 comments: